$$ \newcommand{\floor}[1]{\left\lfloor{#1}\right\rfloor} \newcommand{\ceil}[1]{\left\lceil{#1}\right\rceil} \renewcommand{\mod}{\,\mathrm{mod}\,} \renewcommand{\div}{\,\mathrm{div}\,} \newcommand{\metar}{\,\mathrm{m}} \newcommand{\cm}{\,\mathrm{cm}} \newcommand{\dm}{\,\mathrm{dm}} \newcommand{\litar}{\,\mathrm{l}} \newcommand{\km}{\,\mathrm{km}} \newcommand{\s}{\,\mathrm{s}} \newcommand{\h}{\,\mathrm{h}} \newcommand{\minut}{\,\mathrm{min}} \newcommand{\kmh}{\,\mathrm{\frac{km}{h}}} \newcommand{\ms}{\,\mathrm{\frac{m}{s}}} \newcommand{\mss}{\,\mathrm{\frac{m}{s^2}}} \newcommand{\mmin}{\,\mathrm{\frac{m}{min}}} \newcommand{\smin}{\,\mathrm{\frac{s}{min}}} $$

Prijavi problem


Obeleži sve kategorije koje odgovaraju problemu

Još detalja - opišite nam problem


Uspešno ste prijavili problem!
Status problema i sve dodatne informacije možete pratiti klikom na link.
Nažalost nismo trenutno u mogućnosti da obradimo vaš zahtev.
Molimo vas da pokušate kasnije.

PyGame - цртање и петље

Питање 1.

    Q-81: Када се помоћу петље црта испрекидана линија са цртама дужине 20 и размацима дужине 10, следећа црта је померена у односу на претходну за

    Изабери одговор:

  • 10 пиксела
  • Нетачно
  • 20 пиксела
  • Нетачно
  • 30 пиксела
  • Тачно
  • 40 пиксела
  • Нетачно

Питање 2.

    Q-82: Шта се исцртава следећим кодом?

    x, y = 100, 100
    for i in range(10):
        pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x+10, y), 1)
        pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x+10, y), (x+10, y+10), 1)
        x, y = x+10, y+10
    

    Изабери одговор:

  • усправна испрекидана линија
  • Нетачно
  • водоравна испрекидана линија
  • Нетачно
  • степенаста линија
  • Тачно

Питање 3.*

    Q-83: Која од датих слика настаје извршавањем следећег кода?

    boje = [pygame.Color("red"), pygame.Color("blue"), pygame.Color("white")]
    for i in range(3):
        pygame.draw.rect(prozor, boje[i], (x + i*15, y + i*20, 30, 20))
    
    _images/pg_petlje_rect01.png

    Изабери одговор:

  • слика 1
  • Нетачно
  • слика 2
  • Тачно
  • слика 3
  • Нетачно
  • слика 4
  • Нетачно

Питање 4.*

    Q-84: Која од датих слика настаје извршавањем следећег кода?

    boje = [pygame.Color("red"), pygame.Color("blue"), pygame.Color("white")]
    for i in range(3):
        pygame.draw.rect(prozor, boje[i], (x + i*15, y + i*5, 30, 20))
    
    _images/pg_petlje_rect02.png

    Изабери одговор:

  • слика 1
  • Тачно
  • слика 2
  • Нетачно
  • слика 3
  • Нетачно
  • слика 4
  • Нетачно

Питање 5.*

    Q-85: Која од датих слика настаје извршавањем следећег кода?

    for a in range(10, 60, 10):
        pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x+a, y), (x+a-d, y+d))
    
    _images/pg_petlje_kose.png

    Изабери одговор:

  • слика 1
  • Нетачно
  • слика 2
  • Нетачно
  • слика 3
  • Тачно
  • слика 4
  • Нетачно

Питање 6.

    Q-86: Која од понуђених слика настаје извршавањем следећег кода?

    boje = [pygame.Color("red"), pygame.Color("blue"), pygame.Color("white")]
    for i in range(3):
        pygame.draw.circle(prozor, boje[i], (x - i*10, y), 10)
    
    _images/pg_petlje_krugovi1.png

    Изабери одговор:

  • слика 1
  • Нетачно
  • слика 2
  • Нетачно
  • слика 3
  • Тачно
  • слика 4
  • Нетачно

Питање 7.*

    Q-87: Које од кружних ЛИНИЈА, задатих следећим наредбама, садрже тачку (x, y)?

    Изабери одговорe:

  • pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("black"), (x, y-r), r, 1)
  • Тачно
  • pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("black"), (x-r, y), r, 1)
  • Тачно
  • pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), r, 1)
  • Нетачно
  • pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("black"), (x+r, y), r, 1)
  • Тачно
  • pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("black"), (x, y+r), r, 1)
  • Тачно

Питање 8.*

    Q-88: Следећим кодом исцртава се пет кругова. Шта треба да стоји уместо (P, Q), да би се ти кругови додиривали?

    for a in range(20, 120, 20):
        pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("black"), (P, Q), 20, 1)
    

    Изабери одговорe:

  • (x+a, y)
  • Нетачно
  • (x+a, y+a)
  • Нетачно
  • (x+2*a, y)
  • Тачно
  • (x, y+2*a)
  • Тачно
  • (x, y+a)
  • Нетачно

Питање 9.**

    Q-89: Која од датих слика настаје извршавањем следећег кода?

    for r in range(a, n*a+1, a):
        pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("black"), (x+r, y), r, 1)
    
    _images/pg_petlje_krugovi2.png

    Изабери одговор:

  • слика 1
  • Нетачно
  • слика 2
  • Тачно
  • слика 3
  • Нетачно
  • слика 4
  • Нетачно

Питање 10.*

    Q-90: Којим од датих кодова се може нацртати водоравна испрекидана линија од 10 цртица која почиње од тачке (x0, y0), тако да су и цртице и размаци дужине a?

    1. for i in range(10):
          pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x0+2*i*a, y0), (x0+(2*i+1)*a, y0), 1)
      
    2. for t in range(0, 20*a, 2*a):
          pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x0+t, y0), (x0+t+a, y0), 1)
      
    3. x = x0
      for i in range(10):
          pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y0), (x+a, y0), 1)
          x += 2*a
      
    4. for t in range(a, 20*a, 2*a):
          pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x0+t-a, y0), (x0+t, y0), 1)
      

    Изабери одговорe:

  • код 1
  • Тачно
  • код 2
  • Тачно
  • код 3
  • Тачно
  • код 4
  • Тачно

Питање 11.*

    Q-91: Која од понуђених слика настаје извршавањем следећег кода?

    dx, dy = 10, 10
    for i in range(n):
        pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x+dx, y+dy), 1)
        x += dx
        y += dy
        dy = -dy
    
    _images/pg_petlje_cikcak.png

    Изабери одговор:

  • код 1
  • Тачно
  • код 2
  • Нетачно
  • код 3
  • Нетачно
  • код 4
  • Нетачно

Питање 12.*

    Q-92: Којим од датих кодова може да се нацрта n+1 усправних и n+1 водоравних линија, које формирају решетку од n x n једнаких квадрата?

    1. for i in range(n+1):
          pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y+i*a), (x+a, y+i*a), 1)
          pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x+i*a, y), (x+i*a, y+a), 1)
      
    2. for i in range(n+1):
          pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x+a, y), 1)
          pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x, y+a), 1)
      
    3. for i in range(n+1):
          pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y+i*a), (x+n*a, y+i*a), 1)
          pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x+i*a, y), (x+i*a, y+n*a), 1)
      
    4. for i in range(n+1):
          pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y+i*a), (x, y+(i+1)*a), 1)
          pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x+i*a, y), (x+(i+1)*a, y), 1)
      

    Изабери одговор:

  • код 1
  • Нетачно
  • код 2
  • Нетачно
  • код 3
  • Тачно
  • код 4
  • Нетачно

Питање 13.**

    Q-93: Која од датих слика настаје извршавањем следећег кода?

    for a in range(5):
      for b in range(3):
        pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("black"), (x+20*a, y+20*b, 10, 10, 1)
    
    _images/pg_petlje_rect03.png

    Изабери одговор:

  • слика 1
  • Нетачно
  • слика 2
  • Нетачно
  • слика 3
  • Нетачно
  • слика 4
  • Тачно

Питање 14.**

Ове четири слике су креиране помоћу четири петље дате у наставку, али не у том редоследу.

_images/pg_petlje_rect04.png

Испиши редне бројеве петљи у редоследу у коме су дате резултујуће слике.

  1. for a in range(0, 75, 15):
      pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("black"), (x, y+a, 50, 10), 1)
    
  2. for a in range(10, 60, 10):
      pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("black"), (x, y, a, a), 1)
    
  3. for a in range(10, 60, 10):
      pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("black"), (x-a, y-a, a, a), 1)
    
  4. for a in range(0, 75, 15):
      pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("black"), (x+a, y, 10, 50), 1)
    

Одговор: