Програмирање у Пајтону, приручник 1. разред гимназије¶
Овај интерактивни приручник ће вам помоћи да савладате основе програмирања и програмски језик Python. Приручник је прилагођен градиву предмета Рачунарство и информатика за 1. разред гимназије и обухвата први део градива наставне теме Програмирање. Други део градива те наставне теме обрађен је у склопу Приручника за PyGame. Задаци и теме које се обрађују у овом приручнику су градирани по тежини. Основни задаци су обележени зеленом бојом, они мало тежи жутом, а они најтежи црвеном бојом.
Ако имате сталну везу са интернетом, све ћете моћи радити директно кроз овај сајт. Поред тога, можете да инсталирате Python 3 на свом рачунару. Препоручујемо вам стандадну имплементацију програмског језика Python коју можете преузети са http://www.python.org/downloads/ и препоручујемо да користите развојно окружење IDLE које је саставни део имплементације коју сте инсталирали. Обратите пажњу да треба да инсталирате верзију 3, а не верзију 2.
Садржај¶
- Робот Карел
- Корњача-графика
- Израчунавање
- Час 7 - Основне аритметичке операције и примена
- Сабирање, одузимање, множење
- Рад из командне линије и писање скриптова
- Сложени изрази, приоритет оператора и заграде
- Променљиве - имена међурезултата
- Решавање задатака у општим бројевима
- Учитавање података при покретању програма
- Ниске
- Аутоматско тестирање програма
- Извршавање корак по корак
- Задаци
- Домаћи задатак
- Час 8 - Цели и реални бројеви, дељење
- Час 9 - Коришћење и дефинисање функција
- Израчунавања - Додатни задаци за вежбу
- Час 7 - Основне аритметичке операције и примена
- Контрола тока програма
- Структуре података
- Основни алгоритми