Моделовање електричних машина и уређаја II¶
Модел корачног мотора¶
Корачни мотор има четири намотаја. Микробит активира сукцесивно намотаје и доводи до привлачења ротора кога чини стални магнет. Анимација приказује како северни пол ротора бива привучен јужним полом електромагнета статора.
На следећој слици видимо анимацију корачног мотора:
![_images/stepper2.gif](https://petljamediastorage.blob.core.windows.net/root/Media/Default/Kursevi/Prirucnik_TIT8Cyr/stepper2.gif)
На следећој слици видимо електричну шему транзистора који управљају радом електромагнета корачног мотора. Микробит укључује транзисторе који представљају прекидаче. Они активирају електромагнете статора:
![_images/stepperinterface.jpg](https://petljamediastorage.blob.core.windows.net/root/Media/Default/Kursevi/Prirucnik_TIT8Cyr/stepperinterface.jpg)
Ово је изворни код програма који је потребно уписати у микробит и који управља радом корачног мотора:
Додатни задаци¶
Назив задатка: Бројач са прагом реаговања - опис и изворни код
Бројач има улогу да броји притиске тастера А и тастера Б. Када се притисне тастер А вредност променљиве counter се повећава, а када се притисне тастер Б иста вредност се смањује. Када је разлика притисака на тастеру А и Б већа до једнака 5 светлећа диода ће се укључити. Када то није случај она ће се искључити.
Eлектрична шема кола:
![_images/sema1.png](https://petljamediastorage.blob.core.windows.net/root/Media/Default/Kursevi/Prirucnik_TIT8Cyr/sema1.png)
Повежите компоненте као на следећој слици:
![_images/projekat2a.png](https://petljamediastorage.blob.core.windows.net/root/Media/Default/Kursevi/Prirucnik_TIT8Cyr/projekat2a.png)
Вежба је успешно урађена ако добијете следећи ефекат:
![_images/counter1.gif](https://petljamediastorage.blob.core.windows.net/root/Media/Default/Kursevi/Prirucnik_TIT8Cyr/counter1.gif)
Вежба је успешно урађена, ако добијемо ефекат као на следећем видеу. Кликните на видео да би се покренуо:
Oво је изворни код програма који је потребно уписати у микробит:
Назив задатка: Бројач са ЛЕД бар графом - опис и изворни код
Бројач има улогу да броји притиске тастера А и тастера Б. Када се притисне тастер А вредност променљиве counter се повећа за један, а када се притисне тастер Б иста вредност се смањује. Када се узастопно притиска тастер А светлеће диоде се узастопно укључују са лева на десно, а када се притиска тастер Б оне се узастопно искључују са десна на лево.
Електрична шема кола:
![_images/sema1.png](https://petljamediastorage.blob.core.windows.net/root/Media/Default/Kursevi/Prirucnik_TIT8Cyr/sema1.png)
Повежите компоненте као на слици:
![_images/projekat2a.png](https://petljamediastorage.blob.core.windows.net/root/Media/Default/Kursevi/Prirucnik_TIT8Cyr/projekat2a.png)
Вежба је успешно урађена ако добијете следећи ефекат:
![_images/ledgraf.gif](https://petljamediastorage.blob.core.windows.net/root/Media/Default/Kursevi/Prirucnik_TIT8Cyr/ledgraf.gif)
Вежба је успешно урађена, ако добијемо ефекат као на следећем видеу. Кликните на видео да би се покренуо:
Oво је изворни код програма који је потребно уписати у микробит:
Oво је изворни код програм који је потребно уписати у микробит: